Puisi : Badai Mehnah

3.4.15

Bismillah walhamdulillah...

Source of Pic : LINK


Saat dihempas badai mehnah,
aku terkaku sebentar,
antara dua persimpangan,
arghh..
aku tak keruan,
haruskah aku menyerah?
atau teruskan bersabar.

Hakikatnya aku lupa,
Mungkin dek maksiat dan dosa,
buat aku hilang punca,
masalah kecil terasa bak gunung Himalaya.

Untuk sejenak bertafakur,
sejadah dihampar,
sujud lama,
moga tenanglah jiwa,
moga terpadamlah dosa,
bersama tangisan yang mengguyur,
menjadi penguat langkah,
meredah badai mehnah.

MOGA ALLAH REDHA!

You Might Also Like

2 comments

  1. "Hakikatnya aku lupa,
    Mungkin dek maksiat dan dosa,
    buat aku hilang punca,
    masalah kecil terasa bak gunung Himalaya."

    Bait ini seakan kena dengan diri ini.

    Thanks

    ReplyDelete

Visitors

Blog Archive